Csipkeovi honlapja köszönti látogatóit
ÓVODÁNK LOGÓJA
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
AKTUÁLIS INFÓK
 
MINDENNAPJAINK
 
ALAPÍTVÁNYUNK
 
TAGÓVODÁINK
 
DOKUMENTUMOK
 
Minőség iránytási program IV

Minőségi irányítási program III.

Minőségi irányítási program II.

Minőségi irányítási program I.

Sikerkritérium
Az óvodába jelentkezett és az 5. évet betöltött gyermekek óvodai ellátása 100 %-ban.
7. 2. Teljesítményértékelés szempontjai óvodapedagógusoknál
 
 
1. Pedagógiai munka minősége, mennyisége:
 
Nevelési stílus: érzések – gondolatok - viselkedés összhangja = hitelesség
A magatartás jellegzetes vonása: demokratikus, autokratikus, túlzott engedékenység
 
a.) utasítás, parancs
j.) szívélyes bizalomteli viselkedés
b.) kérés, javaslat
k.) figyelmen kívül hagyás
c.) tanács
l.) megértés
d.) kritika
m.) erős irányítás
e.) elismerés, dicséret, bátorítás
n.) önuralom, türelem
f.) elmarasztalás, büntetés
o.) érdeklődés, kíváncsiság támogatása
g.) gúny, irónia
p.) egyedi ötletek felkarolása
h.) negatív elvárás kifejezése
r.) a tévedés lehetőségének elfogadása
i.) pozitív elvárás kifejezése
s.) kísérletezés, próbálkozás bátorítása
 
 
Az óvónő érzelmeinek megnyilvánulásai:
Ř      Pozitív vagy negatív érzelmek jellemzik: öröm, elismerés, kíváncsiság, csodálkozás, harag, aggodalom, elkeseredés, szomorúság, közöny, unalom, félelem, bosszankodás, kételkedés, elégedetlenség.
 
Konfliktushelyzetek kezelése:
Ř      Minden érintett számára megnyugtató.
Ř      Az egyik gyerek számára megfelelő a megoldás, a másiknak nem.
Ř      A megoldás mindenki számára további feszültség, illetve konfliktus forrása.
 
Neveltségi szint:
Ř      Segítségkérés, segítésnyújtás a társnak.
Ř      Beszélgetés, képes a másikra figyelni, meghallgatni.
Ř      Társ bántása szóval, tettel.
Ř      A társ alkotásának megrongálása.
Ř      A közeledés elutasítása.
Ř      Szabályokhoz való alkalmazkodás.
Ř      Mások ötleteinek elfogadása, tartós együttműködésre képes.
Ř      Képes lemondani a játékról.
 
Képességfejlesztés – be-, és kimenet mérés
Ř      Értelmi, megismerő: figyelme, csoportosítás mutatói, relációk felismerése, alkalmazása.
Ř      Érzelmi, társas: önállósága, feladatvégzése, munkatempója, akadályoztatása esetén a reakciói: kiegyensúlyozott, nyugodt, erőszakos, változó, stb.
 
Differenciálás-egyéni bánásmód érvényesülése:
Ř      Az induviduális jellemzőket figyelembe veszi.
Ř      Az életkori sajátosságokat figyelembe veszi.
Ř      A lassan fejlődő gyermekek foglalkoztatása.
 
Nyelvi, kommunikációs szintje:
Ř      Érthető, választékos, árnyalt, halk.
Ř      Beszédre ösztönző.
Ř      A szó és a cselekvés egysége.
 
Együttműködő, kapcsolatok:
Ř      Gyerekekkel: szeretetteljes, megértő, barátságos, következetes, türelmes.
Ř      Szülőkkel: előzékeny, hatékony, barátságos, tapintatos, elmondja a problémát, csak jót mond a gyerekről, nem kioktató, nem lekezelő, megértő, de a pedagógiai hitvallását nem adja fel, jól együttműködik.
Ř      Kollégákkal: segítőkész, szívesen vállal feladatot a kollégái helyett, tiszteli, elismeri a másik munkáját, érdekli az is, ami az óvodán kívül történik a kollégáival.
Ř      Vezetővel: őszinte, szívesen elmondja a problémáit, dilemmáit.
 
Nevelési terv színvonala:
Ř      Megfelel-e a gyermekek szintjének.
Ř      Összhangban van-e a helyi programmal.
Ř      Érvényesül-e a komplexitás, az egymásra építettség.
Ř      Milyen a külalakja stb.
 
Beszoktatás rendje:
Ř      Milyen szisztéma szerint történik.
Ř      Türelme-e a gyerekekkel és a szülőkkel.
Ř      Ad-e elegendő időt a leválásra.
Ř      Tud-e bánni a szülőkkel és a gyerekekkel egyszerre.
 
2. Tudás:
Ř      Megfelelő-e a tudása a munka folyamatáról.
Ř      Naprakész tudással rendelkezik-e vagy azt alkalmazza, amit régen tanult.
Ř      Fejleszti-e tudását továbbképzéseken, szakirodalom olvasással, hospitálással.
Ř      Felkészült-e az értekezleteken.
Ř      Szakszerűség megjelenik-e az önelemzésben, szülői- és nevelőtestületi értekezleteken.
 
3. Egyéb adminisztrációs feladatok ellátása
Ř      Pontosság.
Ř      Naprakészség.
Ř      Kivitelezés.
Ř      Szakszerűség, szabályosság.
 
4. Kötelező feladaton túli vállalás
Ř      Gyakorisága.
Ř      Milyen feladatokat vállal, pl. csak rajzosa, szervezőit, mindenfélét.
Ř      Kezdeményező és szervező készsége: vannak-e ötleti a munka továbbfejlesztésre, a színvonal javítására, döntései helyénvalóak-e. (Pl. javasolja, hogy szervezzünk munkadélutánt az udvarra, milyen játékeszközöket vásároljunk az udvarra, az óvoda születésnapjára a gyerekek munkáit kivetíthetővé teszi, stb.)
Ř      Jól szervezi-e a csoport életét, átlátja-e a teendőket.
 
 
 
5. Munkafegyelem, munkatempó, pontosság, megbízhatóság, viselkedés:
Ř      Munkakezdés előtt ott van-e és el tudja kezdeni a munkát időben.
Ř      A csoportban tartózkodik-e.
Ř      Késik (gyakran, ritkán).
Ř      „Sokat” beszélget-e a szülőkkel munkaidőben.
Ř      Kell-e gyakran emlékeztetni a feladatokra.
Ř      Lassú, ráérős, szétfolyik a keze között az idő, a tervezett feladatokat gyakran nem tudja megoldani.
Ř      Túl gyors, kapkod, ezért sokat hibázik és nem engedi a gyerekeket az elmélyülésre, állandóan új tevékenységeket talál ki.
Ř      Az udvaron töltött időt a nevelőmunkára használja-e fel, vagy egy kellemesen eltöltött beszélgetési időnek véli.
Ř      Betartja-e a határidőket.
Ř      Példát mutat-e a gyermekeknek, szülőknek, kollégáknak, udvarias-e, a másik felet tiszteli, vagy kerüli.
 
6. Egyéb tényezők:
Ř      Telefonálási stílusa.
Ř      Intézményhez való viszonya.
 
 
7. 3.Teljesítményértékelés szempontjai óvodavezető helyettesnél és tagintézmény- vezetőnél
 
1. Általános vezetési, szervezési feladatok
Ř      Adatnyilvántartás és kezelés szabályossága, naprakészsége.
Ř      Intézményi dokumentumok tartalmi és formai megjelenítése – határidők betartása, naprakész folyamatos felülvizsgálata (ezt tételesen is fel lehet sorolni pl. Házirend, Alapító Okirat, SZMSZ, stb.)
Ř      A szervezte összehangoltsága – a szervezeten belüli feladatok arányos megosztása.
Ř      A szervezeten belüli és kivüli kommunikáció és információáramlás.
Ř      A szervezet egészének képviselete – fenntartó felé, más intézmények irányába, a dolgozók és az intézményt használók felé.
Ř      Kapcsolattartás a szervezeten belül és kívül.
Ř      Külső forrásbevonás – pályázatok, alapítvány, szponzorok bevonásának sikeressége.
Ř      A szervezeti pénzügyi, gazdasági helyzete.
Ř      Intézményi dokumentáció átláthatósága.
 
2.Tartalmi munkával kapcsolatos feladatok
 
A pedagógiai dokumentáció minősége:
Ř      Helyi Program.
Ř      Csoportok dokumentációja (felvételi, mulasztási napló, csoportnapló)
Ř      Minőségirányítási Program.
Ř      Vezetői munkaterv (rövid, hosszú távú).
Ř      A vezető ellenőrzési, értékelési, minősítési munkaterve stb. a felsorolt valamennyi dokumentáció felülvizsgálata és a dokumentáció folyamatos karbantartása, határidők betartása.
 
Nevelőtestülettel kapcsolatos feladatok
Ř      Az intézményben folyó nevelési gyakorlat rendszeres ellenőrzése, az ellenőrzések dokumentáltsága.
Ř      A minőségirányítási programban meghatározott éves feladatok, mérések azok eredményeinek figyelemmel kísérése, dokumentálása, értékelése, új feladatok meghatározása.
Ř      Pedagógusokkal kapcsolatos együttműködés és kommunikáció szintje, gyakorisága, hatékonysága, nevelési értekezletek.
Ř      A pedagógiai munka szakmai irányítása, segítségnyújtás.
Ř      Új utak, pedagógiai innováció az intézményben.
 
Az óvoda szolgáltatásait igénybe vevőkkel való kapcsolattartás
Ř      Kapcsolattartás sokszínűsége, gyakorisága.
Ř      Külső és belső kommunikáció hatékonysága – óvoda céljainak, feladatainak közvetítése.
Ř      Együttműködés formái, gyakorisága, hatékonysága a szülői szervezetekkel.
Ř      Rendezvények, munkadélutánok, ünnepek, szülői értekezletek, fogadóórák.
 
 
7.4. Teljesítményértékelés szempontjai munkaközösségvezetőknél
 
 
Ř      Felkészültség, szakmai tudás.
Ř      Kezdeményezés.
Ř      Szervező készség
Ř      Kommunikáció, beszéd, érzelmi szociális sajátosságok.
Ř      Felkészültség, naprakész információ.
Ř      Munkafegyelem, munkatempó.
Ř      Problémák kezelése.
Ř      Innovációs készség.
Ř      Együttműködés.
Ř      Információ áramoltatás.
Ř      Összehangoltság.
 
Legitimációs záradék
 
 
§         Minőségirányítási programot készítette:                     Nyerges Pálné - óvodavezető
§         Alkalmazotti Közösség elfogadásának dátuma:                      2004. május 27.
§         Szülői Közösség véleményezésének dátuma:                            2004. május 26.
§         Fenntartóhoz benyújtás dátuma:                                              2004. május 28.
§         A fenntartó jóváhagyásának dátuma:                                      2004. július 01.
§         Minőségbiztosítási Program hatálybalépésének dátuma:       2004. szeptember 01.
§         Minőségbiztosítási Program felülvizsgálatának időpontja:    2009.
Legitimációs záradék
 
A Minőségirányítás Programot kiegészítő módosításokkal
 
 
Ř      Az alkalmazotti közösség jóváhagyta                        2007. április 20.
 
 
 
………………………………   ……………………………   ……………………………..
           Varga Ferencné                  Szőkéné Takács Erika                    Halász Péterné
                 vez. hely                               tagint.vez.                                  tagint.vez.
 
 
Ř      Szülői Közösség véleményezte                                    2007. április 20.
 
 
 
 
……………………………     ……………………………..    ………………………….
 Zsebedicsné B. Gabriella           Halász Szabó Istvánné                 Nagyné Pősz Éva
      Vasút u. Óvoda                           Lomb u. Óvoda                      Felsővárosi Óvoda
 
 
Ř      Fenntartóhoz benyújtás dátuma:                                2007. április 23.
Ř      A fenntartó jóváhagyásának dátuma:                                     
 
 
 
 
Kiskunhalas, 2007. április 23.
 
 
Minőségirányítási program
 kiegészítés
 
Százszorszép Óvodák
Kiskunhalas
 
 
v     Nevelőtestület jóváhagyásának dátuma:                 2007.március 26.
 
v     Közalkalmazotti Tanács jóváhagyásának dátuma: 2007 március 26
 
v     Szülői Közösség jóváhagyásának dátuma :              2007. március 21.
 
v     Fenntartó jóváhagyásának dátuma:
                               
Kiskunhalas, 2007. március 26.
 
 
 
                                                                         Készítette:            Nyerges Pálné
                                                                                                     intézményvezető
 
 
 
ILLYENNEK LÁTNAK...
 
GYEREKSZÁJ
 
KÉPES BESZÁMOLÓINK
 
EZEKET TANULTUK
 

Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!